dimarts, 14 d’octubre del 2008

50 consecutius

com ja vam comentar fa uns dies, la passada diada nacional va aportar una dada estadística TREMENDA...

espluga de francolí, 1 d'agost 2004, des del concurs del 2002 no descarregàvem el 3d8, teníem certes urgències i una alineació nova de pinya i tronc anava a plaça, intent desmuntat, però descarregat a la tempativa de repetició... i eufòria (ho recordeu? moltíssima eufòria)...

diada de catalunya, 11 de setembre de 2008, 4 anys més tard... plantejant l'alineació que havia de sentir la quarta aleta de castell de nou (els temps han canviat una mica)...

que hi ha entremig?...

50 sobre 50, xecs, hem fet cinc desenes de tresosdevuit (7 (2004) +13 (2005) + 13 (2006) + 9 (2007) + 8 (setembre 2008), 100% descarregats)... seguits, sense intents desmuntats, sense carregades, sense errades, sense problemes de concentració... la seva robustesa i confiança ha estat la base i puntal de qualsevol evolució, pivot dels canvis i rotacions, eina per al debut de canalla...

i jo que sóc un friki total, descric aquesta relació de noms ordenats (més o menus) per la quantitat total descarregada...
  • baixos (12)... manel garcía - ángel moreno - albert domènech - jose antonio rodríguez - xavi domènech - jordi valios - jaume pijoan - xavi solé - vicens vergés - joan sala - carles suriñach - sergio catalán
  • segons (6)... pere ruiz - pruden moreno - sergi valls - manel garcía - carlos sanjuán - vicenç vergés
  • terços (4)... toni morató (50) - david morató (50) - carlos sanjuán - césar morató
  • quarts (4)... tete borrero - quico pino - david ibáñez - carlitos bello
  • quints (8)... àngela garcía (50) - blanca garcía - mercè creus - tamara urzúa - sílvia vives - cèlia violero - christian arjona - tere creus
  • dosos (6)... junior quintero - pepe rossel - luis úbeda - aix sabater - tere creus - hayder gómez
  • acotxadors (8)... carla sabater - malen calle - laura mallafré - joan villa - hayder gómez - richi quintero - jordina pino - carolina villa
  • anxanetes (5)... aix sabater - carla sabater - pepe rossel - hayder gómez - richi quintero

i els pinyerus-crosses-primers cordons, l'hem fet molta gent!!! algun folre a terra inclós... l'orgull íntim, la nostra xoieta, llueix amb numerets rodons... un bravo per ella, un bravo pel nostre 3d8!!

demano una mica d'ajuda popular, m'expliqueu alguna anècdota-estadística-cosa vostra d'aquests 50 castells??? (per déu, no em deixareu tirat, , que ja ens coneixem... xD)...

perquè no es digui, començo jo... recordo amb un gran somriure el nº1 de la llista (l'espluga from francolin), va ser el meu primer 3d8 descarregat de primerdau -20 anyets- amb el budesca al darrere i portant de segons al tàndem pruden-sergi... tinc ben presents les cares de molts xiquets -superveteranus ara- que ascendien (o debutàven) en posicions de major compromís, a la canalla-tronc-escorça d'aquell castellàs que feia masses dies que no completàvem... molta il·lusió hi havia en aquells autocars de retorn de l'espluga...



ACTUALITZAÇAO... a dia d'avui (fa quasi un mes de la efemèride) la llista anterior està incompleta... a part d'haver augmentat el nombre fins a 52 (ojupioju), tenim noms nous que incorporar... albert-faràndula claramonte (baix), junior quintero (quint) i moisés farrús (anxaneta)... i gràcies al joan per la col·laboració!

10 comentaris:

ELOI ha dit...

Roger, eren temps en que l'equip de pinyes confiava en els nous valors. No creus???

Va ser aquell de l'Espluga potser l'últim que va fer el Joan Sala Sr. de baix? I el debut del Jose Antonio?

I el del Morell 2005? I després Port Aventura? Venia el Joan, amb cara de consternació, perque potser erem unes 50 camises, i preguntava si erem gent. Jo li dèia que erem una panda, pero per fer el 3d8 endavant, home, endavant. Era en aquests castells on m'ho passava més bé montant les pinyes. Un autèntic trencacloques on havies de posar les peces d'una manera molt escrupulosa. Aquells castells es van fer amb 15 mans útils (sent molt generós) Després, la papeleta la tenia el Pedro per omplir els laterals. Menys mal que no ens vèia gaire gent. Per cert, pot ser que el Gerard fes de primer dau mig invàlid, en aquell del Morell? I tu Roger, que portaves a l'Anna de segon dau i darrer no hi havia ningú, o potser algun nan???

Com a efemèride personal, dir que segur n'he fet uns 40 d'agulla(sense comptar els anteriors) Roger, el meu frikisme estadístic és molt més limitat i imprecís. I això ha sigut "aixins" perquè "Jo, Myself & I" a vegades decidia que no tenia ganes d'entrar (JAJAJA) L'estadística s'ha inflat gràcies al Pinyas, que ha estat/està abusant infinitament de la meva predisposició. Amb lo que m'hagués agradat "retirar-me" amb aquell 5d8d'ara fa 1 any... Sí, aquell. SNIF SNIF

(escrit realitzat amb nocturnitat mentre la majoria de valtros esteu assajant TOLON TOLON TOLOOOON)

Anònim ha dit...

en el 1/52, sota aquella calurosa plaça, regida per una bandera espanyola si mes no curiosa, servidor d'un mateix va entrar al seu 1er 3d8, fent-li de crossa a joan sala (pare, obviament), les llagrimes i els crits a grito pelao d'aquest recordant la seva edat i l'arenga en castellano-catala-moreno de'n prudenci, son dels moments mes entranyables que he passat en aquesta colla
tambe em fa gracia pensar en que aquell dia, amb els seus tendres 17 anys i 27 dies n'homer va fer els seus 1ers 2d7 i 3d8 de primeres.. i aqui el tenim...

durant aquell mateix any i el següent, també recordo varies aixecades força putes que entre el txevo i jo vam tenir que fer-li a en JA, aixo si, al final del castell, amb naltres 2 desfondats, ell es posava ben recte i com si res hagues passat, entranyable asturianu

per ultim, el 3d8 de lany passat de torredembarra (el 40 si fa o no fa),al arribar a casa acabada l'actuacio, vaig escriure en un paper: aquest 3d9f esta descarregat, la resta es historia... el que passa es que mai he trobat aquest paper, una llastima, el donari a l'arxiu dels xiquets xDDDDD
apasalut

oriol

Anònim ha dit...

me toca:

també va ser el meu primer 3d8 de primeres (i castell vuit). L'eloi (blogger a setmanes) em va pillar per banda i em va dir faria el 2d7 de primeres (també va ser el 1er), castell q em feia patir més que el 3d8.
Recordo que se'm va fer molt llarg fins carregar-lo, després una mica de lluita i au!. Portava de segones a un paio sense camisa (diria q no era de la colla ni feia castells tmp) i de terceres al jaume sanahuja.

Ah! de segons anava el pere ruiz, com en gaire tots els següents que he fet i evidentment, a la dreta!

Anònim ha dit...

ah!

soc el marc-homer

Arnau ha dit...

el meu primer castell amb la colla va ser un 3d8, el penúltim abans d'atacar el 9!!!

Dedueixo... que el descobriment del Homer, és de l'Eloi, no?? ets un mestre, altafullenc!!!

Anònim ha dit...

seguro que llegaremos ha 50 3d9 y el primero fue en La Riera de crossa de Xavi Domènech

sergio

Anònim ha dit...

Una puntualització del post anterior, on dius que el Junior ha estat l'únic mascle que ha fet el 3a la rengla.

Rebuscant en el meu disc dur, crec recordar que el Jonatan va fer un 3de 8 de quint a la rengla, i diria jo que va ser per Santa Tecla del 2001.
Em sembla que vam intentar el 4 amb agulla, devíem pillar, alguna lesionada, i tal i cual, però tampoc t'ho podria assegurar.
A veure si algú sen recorda millor.

Jordi

Anònim ha dit...

tb va ser el meu tres de vuit de crossa, anava amb el manel.des de llavors, ne fet molts, no se quants.. uns quants!
l'1 d'agost el recordo com el dia que el pruden va dir mig en català mig en castellà...

VINGA XIQUETS QUE LO DESCARREGAMOOSSS!!!!

Tenia el roger de cara fent de dau no se molt bé com el vaig poder veure .. però s'estava descollonant.

tutis

Anònim ha dit...

amb sembla que un altre noi que la fet a la rengla es al jordi nadal,va ser altafulla amb sembla que l´any 1997.I una puntualitzacio yo els e fet tots menys al de s tecla de l´any 2005 o 2006 tete

ru ha dit...

osti tete, welcome!

sou molt savis, rectifico... :)